Potovanje s
Hostelling International ima pozitivni vpliv na razvoj. Hostli poganjajo trajnostni turizem in ga ženejo k hitrejšemu razvoju globalno in še dlje. Tudi na HI bodo poskusili poudariti vlogo hostlov pri trajnostnem razvoju.
Kaj lahko storite vi?
Od februarja do novembra bo Hostelling International naslovil eno temo na mesec in organiziral program dogodkov, naznanil najboljše programe in trude zvez znotraj združenja HI. Obiščite njihova družbena omrežja in si oglejte, v katere projekte se želite vključiti.
Februar je bil razglašen za mesec
trajnostne potrošnje. Današnji turisti si želijo avtentične izkušnje in hrana in pijača imata pri tem veliko vlogo. Vse več je vegetarijancev in veganov, vedno večje povpraševanje pa je tudi po lokalni in sezonski zelenjavi in sadju. Fairtrade ponuja tudi izdelke, kot sta sladkor in kava, ki sta postali že stalnica pri takšni proizvodnji. A kaj sledi? In katere uspešne primere lahko z vami delimo in od katerih se lahko nekaj naučite? Oprema, ki jo uporabljamo in porabljamo v naših hostlih ima velik vpliv na proračun hostla, kot tudi na naravo, lokalno skupnost in na kakovost storitve, ki jo ponujamo. Trajnostna poraba tako v račun vzame okoljske, socialne in etične faktorje. Seveda pa tudi ekonomske faktorje, saj bodo cena, razpoložljivost in povpraševanje vedno imeli veliko vlogo in lahko tudi vplivajo na storitve.
Kaj pomeni trajnostna potrošnja?
Trajnostna potrošnja v naših hostlih pomeni sklepanje zavestnih odločitev glede kupovanja izdelkov, ki zagotovijo odlično storitev in kakovost, ob istem času pa upošteva vsa tri področja trajnosti. Gospodarstvo: skozi naše odločitve o nakupih imamo moč, da podpremo lokalno gospodarstvo, pomagamo manjšim podjetjem in ustvarimo nove službe. Socialno področje: lokalno nakupovanje, sezonsko in etično nakupovanje poveča dobrobit družbe in ohranjanje kulturne dediščine. Okoljsko področje: samo pomislite na vse izpuste, ki so zmanjšane zaradi krajšega prevoza in distribucije uvoženih dobrin in storitev. Kupovanje trajnostnih izdelkov zmanjša pritisk na zemljišče, saj uporabijo manj kemijskih produktov in podpirajo trajnostne kmetijske metode.
Ta mesec smo izbrali dva izstopajoča projekta. To sta projekta v hostlih Lillehammer na Norveškem in zveze hostlov SYHA Hostelling Scotland.
Lillehammer Hostel želi s svojo politiko kupovati lokalno, kolikor se le da. Imajo svojo pekarno in kuhinjo in sodelujejo z lokalnimi podjetji in organizacijami, ki so imele priložnost opremiti sobo v hostlu. Odkljukajo vse zahteve. Podpirajo lokalno gospodarstvo in so zmanjšali potrošnjo. Spodbujajo lokalno sodelovanje in tako zmanjšajo izpust CO2 zaradi transporta. Postali so tudi partner iniciative
Too Good To Go, kar pomeni, da uporabijo vso hrano, ki je niso porabili v hostlu in jo prodajo strankam po odpiralnem času. »Izjemno je sodelovati z lokalnimi podjetji in organizacijami in s tem ustvarjati reklamo tako za hostel kot tudi za organizacije. Tako postaneš del lokalne skupnosti,« je povedala koordinatorica trajnostnega projekta Ragna Skøien.
SYHA Hostelling Scotland je združenje 32 hostlov. Odločili so se, da bo vsa hrana in pijača, pa tudi alkohol škotskega porekla. Tako je lokalno pridelano vse – jajca, mlečni izdelki, pa tudi pakirana kosila. V hostlih želijo tudi poučiti obiskovalce o trajnostnem projektu in promovirati Škotsko. Vsi 32 SYHA hostli pridobijo svoje izdelke od istih podjetij.