Izpostavljanje teme poletne univerze o trajnostnem turizmu
Lani septembra je v Sloveniji in Hrvaški potekala 22. poletna univerza ASEF (Azijsko-evropska fundacija), v kateri je sodelovalo 47 udeležencev iz 46 držav. Udeleženci so iskali trajnostne rešitve realnih problemov, ki jih ustvarja turizem, saj je bila tema poletnega izobraževanja trajnostni turizem. Med drugim so sodelovali tudi s Hostelling International, geslo sodelovanja pa je bilo »Say HI to a Plastic-Free World«, kar v prevodu pomeni »Pozdravljen, svet brez plastike«. Eden od rezultatov konference je bil tudi video, ki je izpostavil nekatere izmed problemov turizma, ki jih lahko zmanjšamo že posamezniki s spremembo svojega obnašanja. Video je preveden v več kot 40 jezikov, saj se s turizmom ter njegovimi pozitivnimi in negativnimi posledicami spopadajo po vsem svetu.
Video se začne s prizorom o plastenkah in nas opominja na prekomerno uporabo plastike. Trenutno si življenje brez nje ne predstavljamo, a je nujno zmanjšati njeno uporabo.
Plastika namreč že resno ogroža vse ekosisteme na Zemlji. Plastične odpadke so našli že povsod, od najvišjih gora sveta do največjih globin oceanov. Da ne govorimo o tem, koliko plastike so odkrili že v želodcih ptic in kitov na bližnjih in daljnih lokacijah. Plastike je toliko, da se sedaj zaradi njene količine odsvetuje postanek na nekdaj najlepših rajskih plažah.
Iz vsega napisanega je jasno, da je plastika problem, ki ga ne moremo rešiti samo z ločevanjem smeti in obtoževanjem korporacij. Vsak od nas lahko primakne svoj del že danes. Prvi korak je že to, da ne kupujemo vsakič novih plastenk, sploh v teh časih, ko je na voljo že toliko raznovrstnih steklenic, med drugim tudi dizajnerskih steklenih flašk za vsakodnevno uporabo. Pomembno je tudi izogibanje plastičnemu priboru in posodi, tudi tisti, ki jo tako pogosto radi uporabljamo, ko želimo s seboj vzeti kavo.
Naslednji prizor v filmu naslavlja hitro hrano. Turisti so v vsaki državi stalni gostje verig s hitro hrano multinacionalk, kot sta McDonald's in Burger King. Velikokrat zahajajo tja, ker lahko poceni jedo hrano, ki jo že poznajo.
Turisti se pogosto ne zavedajo, da je del vsake izkušnje tuje države in kulture tudi izkušnja lokalne kuhinje in tu ne mislim samo lokalnega piva. Sem spadata tudi naročanje in pokušanje neznane hrane z nenavadnimi imeni in nenavadnega videza. Pri tem lahko najdemo tudi svojo novo najljubšo jed. S pokušanjem lokalne kuhinje pri domačih ponudnikih poskrbimo, da gre denar neposredno k lokalnim proizvajalcem in ne v žepe bogatih multinacionalk, hkrati pa podpiramo tradicionalno hrano določenega območja in pomagamo ohraniti svetovno prehransko raznovrstnost. Podajmo se na tržnico po svežo
hrano ali na kosilo v domačo gostilno, tudi če bo hrana dražja kot v verigah s hitro hrano. Seveda pa je hrana, pridelana in pripravljena v lokalnem okolju, tudi bolj zdrava od vsake hitro pripravljene hrane.
Zadnja, a ne najmanj pomembna stvar, ki jo omenja video, je odnos ki ga imamo kot turisti do lokalnega prebivalstva. Zavedati se moramo, da je lokalno prebivalstvo obstajalo v kraju našega potovanja, preden smo tja prišli mi, in bo tam tudi obstajalo, ko bomo odšli, zato je pomembno, da za sabo ne pustimo slabšega okolja, kot je bilo ob našem prihodu. Spoštovati moramo pravila in omejitve, ki jih srečamo na svojem potovanju. Če piše, da ne smemo imeti piknikov na travi, moramo to spoštovati. Ne pozabimo, da vplivamo na mnenje in odnos lokalnega prebivalstva do turizma. Zagotovo si ne želimo, da bi lokalni prebivalci na turiste gledali kot na glasne prišleke, ki so prišli s svojimi glasnimi avti, prinesli smeti in nato odšli. Zato jih moramo spoštovati in v čim manjši meri motiti njihovo življenje. Kar pa ne pomeni, da jih kdaj pa kdaj ne smemo povprašati o njihovem življenju in navadah, a seveda le, če se s tem strinjajo. Če bomo prijazni do njih, nam morda pokažejo še kakšno lokalno znamenitost, ki je v vodnikih ne bomo našli.
Video nam sporoča, da smo lahko turisti, ki jih bodo imeli radi vsi, od lokalnih prebivalcev do okolja. Spremeniti moramo le nekaj svojih navad.