Rezervirajte hostel pri nas ter se izognite višji ceni zaradi provizij posrednikov.

Zdravstveno zavarovanje za popotnike

Ni ga čez občutek, ko je letalska karta kupljena in je novo potovanje že pred vrati! A ob vseh vznemirljivih občutjih, ki se podijo po glavi, se včasih prikrade tudi kakšna temna misel – kaj pa če bo šlo kaj narobe? Potovanja poleg številnih novih izkušenj, spoznanj in prijateljstev prinašajo tudi različne nevarnosti, ki lahko ob naši nepripravljenosti naredijo ogromno luknjo v naši popotniški denarnici ali pustijo posledice na našem zdravju, zato je dobro, da smo pripravljeni in seznanjeni s tem, kako tudi na potovanju zavarovati sebe in svoje zdravje.

Vsebina

Tako kot skrbno načrtujemo svojo pot, poiščemo namestitev in se pozanimamo o znamenitostih ali aktivnostih, ki jih bomo počeli na potovanju, je dobro, da smo seznanjeni tudi o zdravstvenem zavarovanju in zdravstvenih tveganjih na območju, kamor potujemo. Ob sledenju spodnjim korakom lahko neprijetne misli o težavah na poti odženemo in na potovanju brezskrbno uživamo.

1. KORAK: Seznanitev z zdravstvenimi tveganji v državi

Pred odhodom je dobro, da se pozanimamo, katere bolezni se pojavljajo na področju države, kamor potujemo, in razmislimo o aktivnostih, ki bodo del potovanja in pri katerih lahko pride do kakšne poškodbe ali nesreče, razmisliti pa moramo tudi, kako se lahko takšnim tveganjem čim bolje izognemo.

Na spletni strani Zdravi na pot lahko s klikom na konkretno državo na interaktivnem zemljevidu pridobimo veliko koristnih informacij o zdravstvenih tveganjih in priporočljivem cepljenju.

2. KORAK: Ureditev zdravstvenega zavarovanja

Vsi, ki so zdravstveno zavarovani v eni od držav EU, lahko brezplačno pridobijo evropsko kartico zdravstvenega zavarovanja za tujino, ki se uporablja v državah članicah EU in EGP ter v Švici, Avstraliji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Severni Makedoniji in Srbiji. Kartico je treba naročiti vsaj štiri delovne dni pred odhodom v tujino, in sicer na spletni strani ZZZS. Če evropska kartica zdravstvenega zavarovanja ne more biti pravočasno izdana, je mogoče na pristojni območni enoti ali na ZZZS pridobiti certifikat, ki začasno nadomešča evropsko kartico in je izdan takoj po podanem naročilu.

Nepotrebnim stroškom, ki nastanejo pri uveljavljanju zdravstvenih storitev, se je mogoče izogniti tudi s sklenitvijo komercialnega zavarovanja z medicinsko asistenco v tujini pri različnih zavarovalnicah, ki ponujajo takšno zavarovanje. Zavarovalnice, ki ponujajo zavarovanje za tujino:

Dopolnilno zavarovanje za tujino omogoča širše kritje zdravstvenih storitev (npr. tudi zdravljenje v zasebnih zdravstvenih ustanovah, prevoz zavarovane osebe do zdravstvene ustanove v tujini ali po potrebi v domovino, pravno pomoč, premagovanje jezikovnih preprek, pomoč svojcem ipd.), z njim pa se je mogoče izogniti tudi neprijetnostim pri neposrednih plačilih storitev.

3. KORAK: Pridobitev informacij o načinu in postopkih uveljavljanja zdravstvenih storitev v tujih državah

Z evropsko kartico lahko uveljavljamo nujne oziroma potrebne zdravstvene storitve neposredno pri zdravnikih in v zdravstvenih ustanovah, ki so del javne oziroma državne zdravstvene mreže. Evropska kartica NE krije stroškov obveznih doplačil v državi uveljavljanja zdravstvenih storitev, stroškov prevoza zaradi poškodbe na smučišču (s helikopterjem ali reševalnimi sanmi), stroškov prevoza zavarovane osebe iz tujine v domovino, stroškov zdravstvenih storitev, ki jih nudijo turistične ambulante na Hrvaškem in stroškov načrtovanega zdravljenja oziroma poroda v tujini. Pri državah, s katerimi ima Slovenija sklenjen meddržavni sporazum (Avstralija, Severna Makedonija, Bosna in Hercegovina, Črna gora in Srbija), veljajo določene posebnosti pri uveljavljanju zdravstvenih storitev.

Za povračilo stroškov je na ZZZS treba vložiti vlogo s priloženimi računi, medicinsko dokumentacijo in recepti za zdravila. Izjemoma povračila stroškov v Avstraliji ni mogoče uveljavljati v Sloveniji, ampak le v Avstraliji v najbližji poslovalnici Medicare.

Pri sklenitvi dopolnilnega zavarovanja pri eni izmed zgoraj omenjenih zavarovalnic je običajno zavarovalni polici priložena telefonska številka, na katero je treba nemudoma ali najpozneje v nekaj dneh poklicati v primeru bolezni ali nezgode, v asistenčnem centru pa nato podajo več informacij o tem, kako ravnati v takšni situaciji.

4. KORAK: Potovalna lekarna

Čeprav je naša prtljaga običajno polna oblačil, elektronike in ostalih nujnih potovalnih potrebščin, je dobro, da vsaj majhen del prostora namenimo tudi potovalni lekarni. Kaj vzamemo s sabo, je odvisno od trajanja potovanja, razmer v državi, kamor potujemo, in zdravstvenega stanja popotnika. Če na potovanje vzamemo zdravila, je dobro, da so označena in v originalni embalaži (da se izognemo težavam na meji). Pred odhodom pa se je o možnih zdravstvenih težavah priporočljivo posvetovati tudi z osebnim zdravnikom.

Kaj vzeti s sabo:

  • zdravstveno kartico, potrdilo o cepljenju in potrdilo o zdravstvenem zavarovanju (kartico ali elektronski dokument);
  • tablete proti povišani telesni temperaturi in bolečinam;
  • tablete proti driski;
  • tablete za zdravljenje zaprtja;
  • tablete proti potovalni slabosti;
  • zaščitna sredstva proti mrčesom (oziroma malariki, če je to potrebno);
  • rehidracijski prašek;
  • zdravilo proti alergiji;
  • kremo za zaščito pred soncem;
  • Komplet prve pomoči in
  • ostala zdravila, ki jih popotnik uporablja (za nekatera zdravila in zdravstvene pripomočke mora osebni zdravnik izdati pisno potrdilo, da ne pride do nepotrebnih zapletov na meji).

Sorodni članki