Maroko je že od nekdaj sanjska destinacija, kjer se bogata zgodovina prepleta z neskončnimi puščavami, mikavnimi plažami in čudovitim visokogorjem s kar petimi štiritisočaki, med katerimi je najvišji Toubkal visok kar 4.165 metrov.
Maroko ima obalo ob Atlantskem oceanu, ki sega čez Gibraltarsko ožino v Sredozemsko morje. Na severu meji na Španijo (morska meja v ožini in kopenske meje s tremi majhnimi eksklavami pod nadzorom Španije – Ceuto, Melillo in Peñón de Vélez de la Gomera), Alžirijo na vzhodu in Mavretanijo na jugu.
Maroko sega od Atlantskega oceana do gorskih območij ter do puščave Sahara. Maroko je ena od zgolj treh držav (skupaj s Španijo in Francijo), ki ima tako atlantsko kot sredozemsko obalo.
Velik del Maroka je gorski. Pogorje Atlas se nahaja predvsem v središču in na jugu države. Pogorje Rif se nahaja na severu države. Obe območji poseljujejo v glavnem staroselci Berberi. S svojimi 446.550 km2 površine je Maroko sedeminpetdeseta največja država na svetu.
Če k temu opisu dodamo še vrhunsko kulinariko in prijazne Maročanke in Maročane ter dejstvo, da državljani EU in mnogi drugi ne potrebujejo vizuma (zadošča veljaven potni list), skoraj ni razloga, da se na pot ne bi odpravili.
Verjamem, da bo sledilo vprašanje: »Ali si to lahko privoščimo?« In seveda sem pomislil tudi na to!
Maroko in številna evropska letališča (Dunaj, Benetke – Treviso ipd.) povezuje vrsta nizkocenovnih prevoznikov, cena vozovnice pa je pogosto nižja od prevoza do letališča, saj so pravočasno kupljene povratne vozovnice z vključeno majhno ročno prtljago pod 50 evri prej pravilo kot izjema.
Seveda letalski prevoz ne pomeni končnega stroška, zato je dobro vedeti, kakšni stroški nas čakajo, ko prispemo v Maroko, zato se bom dotaknil tistih treh, ki vas najverjetneje najbolj zanimajo; notranji prevozi, hrana in namestitev.
Maroko je država, ki ima zelo dobre ter ugodne železniške in avtobusne povezave, saj boste na primer za pot med skoraj 300 km oddaljenima mestoma Fes in Casablanco za avtobus ali vlak odšteli med 7 in 10 evrov, če pa boste železniško vozovnico dovolj zgodaj rezervirali na spletu, pa že za okrog 5 evrov. Če k temu dodamo še dejstvo, da ima Maroko ob atlantski obali tudi hitro železnico (najhitrejšo v vsej Afriki), kjer vlaki presegajo hitrosti 200 km/h, bi bila vsaka dodatna razlaga odveč. Za tiste, ki se v Maroko odpravljate v manjših skupinah, pa je cenovno ugoden tudi najem avtomobila, saj so cene že od 10 evrov na dan (ob pravočasni spletni rezervaciji), cena bencina pa se giblje okrog 1 evra. Poleg plačljivih avtocest ima Maroko dobro razvejano mrežo magistralnih in regionalnih cest, promet izven mestnih središč pa poteka (ob zelo pogostem policijskem nadzoru) relativno umirjeno.
Hrana je nepogrešljiva spremljevalka v življenju in tudi na potovanjih. In v Maroku se lahko razveselite pestre hrane po sprejemljivih cenah. Seveda so v Maroku tudi svetovne verige hitre hrane, a ob vrhunski lokalni hrani jih verjetno ne boste obiskali. Cene v restavracijah so zelo sprejemljive, saj si lahko ¼ pečenega piščanca privoščimo že za 3 evre, kompletno kosilo s pijačo pa v mnogoterih restavracijah za manj kot 10 evrov.
Sedaj, ko smo ugotovili, da si lahko privoščimo tako strošek prevoza kot strošek hrane, pa se posvetimo še namestitvam. Po zaslugi Hostelling International lahko tudi v Maroku prenočujemo po ugodnih cenah v youth hostlih, kjer nas čakata čista postelja ter (po navadi skupna) čista kopalnica. Tako kot v mnogih drugih državah moramo tudi v maroških hostlih za brisače in šampon poskrbeti sami, kar pa je ob ceni, po kateri lahko prespimo, povsem razumljivo. V gospodarski prestolnici Maroka, Casablanci, boste člani Hostelling International za dvoposteljno sobo odšteli od nekaj več kot 15 evrov (za obe osebi), za triposteljno pa dobrih 20 evrov (za tri osebe). V najstarejšem mestu Maroka, v Fesu, boste za posteljo odšteli dobrih 8 evrov, 18 evrov za dvoposteljno in 25 evrov za triposteljno sobo. V Marakešu vas čaka postelja že za manj kot 7 evrov, podobne cene pa so tudi v drugih hostlih, ki so v večini pomembnih maroških mest, kot so prestolnica Rabat, kraljevsko mesto Meknes, romantična Essaouira na atlantski obali in druga.
Ko seštejemo stroške, ki nas čakajo v Maroku, vidimo, da je odgovor na vprašanje »ali si to lahko privoščimo?« pritrdilen, saj bomo za desetdnevno potepanje po Maroku (oziroma za letalsko vozovnico, 10 nočitev, 5 medmestnih prevozov in 20 obrokov hrane) ob skrbni porabi zapravili okrog 300 evrov.
Sedaj, ko smo videli, da si potovanje v Maroko lahko privoščimo, pa preidimo k bistvu, zakaj Maroko sploh obiskati, o čemer boste več izvedeli v naslednjem delu.