V zadnjih letih se zdi, da že skoraj vsi pišej(m)o blog. Takole malo za hec, še skoraj vsak tretji kuža ima svoj blog (ali vsaj Instagram profil). Pa bi te to moralo odvrniti od tega, da se tudi ti lotiš pisanja bloga? Ah, vsekakor ne, sploh če te to veseli! A vseeno premisli o nekaj stvareh, preden se odločiš za to, prav tako pa je dobro, da si poprej prebereš tudi kaj o tem, kako pravzaprav pisati blog.
Absolutna točka številka 1 – še enkrat premisli, ali si tega zares želiš. Te pisanje bloga mika le zato, ker ga »pišejo vsi drugi« in je to trenutno priljubljena zadeva? Ali pa morda v pisanju uživaš že od nekdaj, pa je bila do sedaj ovira le pomanjkanje časa, poguma ali pa česa tretjega?
Navsezadnje pa bodi tudi odkrit/-a do sebe, s pravo mero samokritičnosti – vsi pač nismo za vse in to je čisto ok. Nekomu besede zlahka »letijo z jezika«, medtem ko je nekdo drug morda precej spretnejši v ročnih delih ali pri športu. Za odkrito mnenje o tvojih »pisarskih sposobnostih« lahko poprosiš tudi družino ali prijatelje.
Ko se enkrat odločiš, da boš pričel/-a pisati blog, se znajdeš pred pomembnim vprašanjem: O čem pa naj pišem? Takole je – za pisanje bloga ni treba, da si ekspert v neki stvari, je pa vsekakor pomembno, da v njej uživaš.
Ne glede na to, kakšen blog si želiš pisati – popotniški, o receptih, o zdravem življenju, »lifestyle« ali kaj petega – se odloči, kaj je tvoja niša. Morda so to »overland« potovanja, adrenalinska doživetja, raziskovanje mest (ali pa okusne sladice/veganska hrana v primeru receptov) … Seveda to ne pomeni, da moraš pisati izključno o eni tematiki, vseeno pa se poskusi izogniti pisanju o vsem mogočem.
Še najbolj široko usmerjeni so »lifestyle« blogi, a v vseh primerih je fino, da bralec ve, kaj pričakovati, ko se znajde v »tvojem kotičku spleta«.
Izbira niše je sicer sploh precej pomembna za naslednjo točko na seznamu.
Za marsikoga je pisanje bloga res le čisti hobi in sprostitev – pravzaprav je lahko blog res le spletni dnevnik, kamor zapisuješ svoje vtise, zgodbe in spomine (ali pa se tako s potovanja javljaš domačim). V tem primeru je stvar precej enostavna – piši kakorkoli in o čemerkoli želiš (in pozabi tisto o niši).
Če si želiš, da bi tvoje zapise na spletu bralo več ljudi in da bi jih tvoj blog morda nasmejal, jim popestril dan ali jih navdihnil, pa je stvar že malce drugačna. Blogov o vsem mogočem je resnično že preveč – kaj je torej tisto, s čimer lahko pritegneš bralca na svoj blog? So to morda izjemne fotografije, smisel za humor ali pripovedovanje (»bilo je vroče in vreme je bilo lepo« se sliši precej bolj dolgočasno kot »žgoče sonce je pripekalo, nebo je bilo kristalno čiste modre barve in le tu in tam se je mimo pripeljal majcen koprenast oblaček«) ali pa recimo obvladaš potovanja z nizkim proračunom? Zagotovo lahko vsak najde nekaj stvari, v katerih se razlikuje od drugih, in ravno to je tisto, kar bo bralce pritegnilo na tvoj blog.
Če pa je tvoj dolgoročni cilj, da bi blog predstavljal tvoj postranski zaslužek (ali v idealnem svetu – postal kar tvoja služba), pa se najprej še enkrat prepričaj, da je to tisto, kar si resnično želiš. Ustvarjanje dobičkonosnega bloga namreč zahteva precej časa, veliko novih znanj in seveda tudi nekaj denarja. V tem primeru moraš namreč pričeti na pisanje bloga gledati kot na »zagon podjetja«, kamor spada vse od postavljanja (poslovnih) ciljev in strategije ter denarnega vložka do tega, kako pravzaprav pisati blog, se prilagajati spremembam »na trgu«, optimizirati blog za spletne iskalnike in še nešteto drugih malenkosti, ki sicer niso vidne.
Tudi če se odločiš za to, pa naj te ne bo strah – poveži se s tistimi, ki se s tem že ukvarjajo, preberi vse mogoče članke ali pa se celo vpiši na kakšen tečaj (Če želiš postati uspešna šivilja, je tečaj šivanja najbrž prva stvar, na katero pomisliš, kajne?).
Dva nasveta pri izbiri imena za blog: inovativno in preprosto (no, tudi meni bi nekoč ta nasvet prišel zelo prav). Bralcu naj bo takoj jasno, kaj je glavna tematika tvojega bloga, hkrati pa je fino, če ne uporabiš ravno istih besed kot že mnogo drugih (primer: poleg znanega popotniškega bloga Nomadic Matt obstaja ogromno število blogov z imenom »Nomadic [vstavi poljubno ime]«).
Prav tako preveri vnaprej, da tvojega želenega imena ne uporablja že kdo drug (na spletni strani in v družbenih medijih), sploh če je precej znano. Vsekakor ne bi bilo prijetno prejeti kakšnega pisma iz odvetniške pisarne, ker priljubljeni glasbeni skupini ali ustvarjalcu filma ni všeč, da še nekdo uporablja isto (zaščiteno) ime.
Ko enkrat izbereš ime, ustvari profile na vseh družbenih omrežjih, tudi če jih še nimaš namena uporabljati – tako se izogneš slabi volji pozneje, ko ugotoviš, da ima nekdo na Instagramu sedaj profil z imenom, ki je enak tvojemu blogu.
Midva bi morda danes izbrala malce drugačno ime bloga, čeprav nama je še vedno všeč (o tem, zakaj takšno ime, pa najdeš več tukaj).
Tako, sedaj pa te čaka lažji del, saj so pomembne odločitve že za teboj. Domena je nekakšne vrste »tvoj unikatni hišni naslov« na spletu (npr. imetvojegabloga.com), gostovanje pa tvoj »spletni kotiček«. Lahko se odločiš za brezplačno verzijo (kar je sploh smiselno, če blog predstavlja tvoj hobi) ali pa plačljivo in izbereš enega izmed ponudnikov.
Naslednjih pet točk pa prihodnjič!