Japonska je otoška država, ki sestoji iz 7000 manjših otokov in štirih velikih otokov, imenovanih Honšu, Hokaido, Kjušu in Šikoku, ki predstavljajo 97 odstotkov celotnega ozemlja države. Območje te otoške države se razteza na 377.915 kvadratnih kilometrih. Leži na azijski celini, med Tihim oceanom in Japonskim morjem. Glavno mesto Japonske je Tokio, kjer prebiva 13.370.198 prebivalcev, medtem ko celotno državo naseljuje 126.958.000 ljudi, od katerih je 98,5 odstotka etničnih Japoncev. Število prebivalstva na Japonskem je enkrat manjše kot število prebivalstva v Združenih državah Amerike. Z velikostjo ozemlja so primerljivi s področjem ameriške zvezne države Kalifornije.
Japonsko pokriva 73 odstotkov gozdov in gora. Najvišja gora Fudži meri kar 3776 metrov v višino. Zgolj eno uro stran od gore Fudži se nahaja zabaviščni park Fuji-Q Highland, kjer popotnikom s partnerjem GET YOUR GUIDE omogočamo dve ponudbi, in sicer enodnevno vstopnico za zabaviščni park Fuji-Q Highland ter popoldansko vstopnico za zabaviščni park Fuji-Q Highland. Zabaviščni park Fuji-Q Highland je tematski park v mestu Fudžijošida v prefekturi Jamanaši. Ustanovilo ga je podjetje Fuji Kyuko Co. z otvoritvijo 2. marca 1968.
Na japonskih tleh se stikajo štiri tektonske plošče, in sicer severnoameriška, evrazijska, azijsko-tihomorska in filipinska, zaradi česar zaznajo približno 1500 potresov na leto. V državi so našteli 108 aktivnih vulkanov. Podnebne razmere na Japonskem prinašajo mrzle zime na severu države, predvsem na severu otoka Honšu in na otoku Hokaido, ter vroča poletja, ki nastopijo s šestimi tedni dežja nekje do sredine poletja. Najdaljša reka Tone je dolga 322 kilometrov s površino 16.840 kvadratnih kilometrov. Ob rtu Inubo in mestu Čoši v prefekturi Čiba se z različnimi pritoki izliva v Tihi ocean. Sedem odstotkov Japonske povezujejo vodni viri, kot so topli vrelci, jezera in reke. Med avtohtonimi rastlinami oziroma sadjem najdemo japonsko češnjo in kaki, med ribami japonski krap koi, med pticami fazana, med drugimi divjimi in domačimi živalmi pa opico makaka, japonsko rdečo lisico, rakunastega psa in japonskega špica – shibo inu.
Japoncem so Kitajci pripisali, da živijo v deželi vzhajajočega sonca, saj so Japonsko dojemali kot tisto deželo, kjer vzhaja rdeče sonce. Japonsko državno ureditev sestavljata ustavni monarh ali cesar in predsednik vlade z veljavno ustavo iz leta 1947. Nacionalna valuta je japonski jen. V ustavni monarhiji so prisotne tri religije. Prva japonska vera je šintoizem, ki časti duhove prednikov in naravne sile, druga je budizem z začetnikom Budo in tretja krščanstvo, s katero pripadnik krščanske vere priznava Jezusa Kristusa za boga. Japonci poznajo tri pisave. Dve japonski zlogovni pisavi hiragana in katakana so povezali z logogramskimi kitajskimi črkami kandži. Japonska je deseta najbolj naseljena država na svetu.
Na severu otoka Honšu in na otoku Hokaido živi staroselsko ljudstvo Ainú, ki presega število 50.000 pripadnikov. Sorodna etnična skupina staroselskemu ljudstvu Ainú je ljudstvo Rjukju. To ljudstvo živi na otočju Rjukju, katerega največji otok je Okinava. Japonci so pripadnikom ljudstva Rjukju zaradi velike podobnosti s Havajci nadeli ime havajski Japonci.
Vsem popotnikom HI in članom Popotniškega združenja Slovenije s platformo Tiqets predstavljamo obilo možnosti za zabavo, sprostitev in raznovrstno udejstvovanje v Tokiu, Kjotu, Osaki, Vakajami, Nari, Mijakodžimi in Naganu. Tokio je mogoče doživeti z vstopnico za Narodni muzej sodobne umetnosti, Kjoto avanturističnim popotnikom ponuja doživetje na križarjenju po reki Hozugava, v Osaki vam predlagamo obisk Narodnega muzeja umetnosti, Vakajama vabi z udeležbo na delavnici v varilnici sakeja Nakano BC Co., mesto Nara obiskovalcem omogoča obisk Narodnega muzeja Nara z ugodnostmi s premium kartico in muzejsko člansko izkaznico. Pustolovščino lahko doživite tudi z dnevnim izletom v Mijakodžimi na otoku Mijako s ponudbo Adventure Pipi, v Naganu pa si lahko ogledate budistični tempelj Zenkodži. Japonska s svojimi mesti privablja popotnike in turiste kot tudi nove priseljence iz drugih držav, s katerimi vzpostavlja medkulturno sodelovanje in povezovanje.
Dobro sodelovanje in povezovanje z drugimi državami se kaže v številčnih migracijah, ki se izmenjujoče odvijajo z Brazilijo, Perujem in Filipini. Najbolj zaželeni drugi jezik na Japonskem je francoščina. Izobraževanje je bilo v povojnem času ključnega pomena, saj je vplivalo na gospodarsko rast. Univerza v Tokiu in Univerza v Kjotu, dve uglednejši izobraževalni ustanovi, sta izobraževali šestnajst Nobelovih nagrajencev. Več kot 75 odstotkov dijakov, ki zaključijo višjo srednjo šolo, izobraževanje nadaljuje na univerzitetni ravni.
Potovanje ali selitev na Japonsko posameznika popotnika ali migranta pospremi z vrsto novostmi, s katerimi se srečuje v ciljni državi. Pred prihodom na Japonsko je dobro urediti nekatere formalnosti, da bi bili v tuji državi neodvisni od domačega operaterja, ki nudi mobilno in internetno storitev. Dobro mobilno in internetno povezavo vam pomagamo urediti še pred prihodom na Japonsko. S ponudnikom GET YOUR GUIDE pridobite SIM-kartico z neomejenim dostopom do odhodnih klicev na Japonskem za osem, šestnajst ali enaintrideset dni in žepni WiFi-modem s hitrostjo 4G LTE za trideset dni, s katerim lahko povežete do deset naprav.
Pomembno javno potniško sredstvo na Japonskem predstavlja vlak s 27.268 kilometrov dolgo progo, po kateri lahko dosega maksimalno hitrost 320 kilometrov na uro. Infrastruktura cest za avte meri 1.215.000 kilometrov, infrastruktura cest za motorje pa 8.050 kilometrov cestišč. Statistična primerjava kaže, da na tisoč prebivalcev Japonske avtomobil uporablja 593 ljudi. Znamke avtomobilov, ki jih izdelujejo japonski proizvajalci, so Honda, Nissan, Suzuki, Mazda in drugi. Cestišče je urejeno tako, da avtomobili vozijo po levi strani.
Povprečna velikost stanovanja znaša 95 kvadratnih metrov v primerjavi z Veliko Britanijo, kjer povprečna velikost stanovanja meri 76 kvadratnih metrov. Cena nepremičnine se giblje med 3846,24 in 7692,48 evra na kvadratni meter. Japonci beležijo triodstotno brezposelnost, ki je hkrati najnižja na svetu. Delodajalci so z delovnimi mesti zaposlenim zagotovili deset plačanih, dela prostih dni na leto. Povprečna mesečna plača znaša 2513,52 evra. Na lestvici med nacionalnimi gospodarstvi držav so Japonci z zglednim gospodarstvom bruto družbenega proizvoda (BDP) takoj za Združenimi državami Amerike in Kitajsko tretji po vrsti na svetu v merilu svetovnega gospodarstva. Zaradi prekomernega deloholizma in posledične izgorelosti je marsikaterega Japonca doletela nenadna smrt zaradi vzrokov, kot sta srčna in možganska kap, kar so poimenovali z izrazom karoši.
Japonsko tehnološko tržišče z robotiko in elektroniko je v svetu poznano kot eno vodilnih, ki izvaža izdelke na tuja tržišča. Japonska je poznana po prenekaterih blagovnih znamkah, kot so na primer Canon, Sharp, Sony, Panasonic, Toshiba, Nintendo, Sega in druge. Industrija videoiger je v drugi polovici 20. stoletja proizvedla prve videoigre za arkadne avtomate, osebne računalnike in igralne konzole. Leta 1983 sta dve konkurenčni japonski podjetji Nintendo in Sega ustvarili prvo konzolo Family Computer in SG-1000. Prva svetovno znana videoigra Super Mario je izšla leta 1985, pozneje, leta 1991, so na tržišču lansirali antropomorfnega junaka ježa Sonica in pet let zatem se je leta 1996 na tržišču prvič pojavil animirani junak Pikachu. Razvoj zabavnega sveta videoiger je pričel oblikovati virtualno resničnost, ki ob pozitivnemu vplivu na posameznika vodi v različne psihološke težave, povezane z nasiljem, zasvojenostjo in smrtjo.
Značilnost japonske tradicije predstavlja ženska gejša z znanjem starodavne umetnosti japonskega plesa in glasbe kakor tudi z vrlino lepote, miline, uglajenosti in lepega vedenja. Gejša mora poznati ples, petje, slikarstvo, književnost, kaligrafijo ter obred pitja čaja in alkohola. Pomemben del japonske kulture je folklora, ki je neposredno povezana s festivali in borilnimi veščinami. Nacionalni športi so karate, sumo in judo. Ukvarjajo pa se tudi z bejzbolom, nogometom, golfom in cestnimi dirkami na motorju. Japonska kulinarika obsega veliko raznovrstnih jedi iz riža in zelenjave. Posebnost japonske kulinarike so jedi iz bambusa in morskih sadežev, alg in surove ribe, ki jih pripravljajo za suši. Priljubljena pijača na Japonskem je pivo.
Kulturne znamenitosti so turistično najzanimivejša atrakcija na japonskem otočju in privabljajo nešteto obiskovalcev. Tokyo Skytree je s 634 metrov visokim stolpom druga najvišja stavba na svetu, kjer gostom v restavraciji strežejo pripravljeno hrano. Zgradili so ga leta 2012. Z izjemno ponudbo GET YOUR GUIDE lahko obiščete Tokyo Skytree in si ogledate mesto z različnih višin ali Tokijski stolp, ki je nastal leta 1958 po zgledu Eifflovega stolpa. V Osaki se nahaja muzej Osaka Castle iz leta 1583. Znamenita dela so tudi budistični templji, kot je Todaidži iz 8. stoletja in šintoistična svetišča, kot sta veliko svetišče Ise, ki sega v 4. stoletje pr. n. št., in svetišče Icukušima, ki je nastalo leta 593.
Veliko popotnikov se odloča, da bi Japonsko obiskali v sklopu vzhodne Azije, ki vključno z Japonsko pokriva 28 odstotkov azijske celine ali približno 12.000.000 kvadratnih kilometrov zemeljske površine. Popotniki Popotniškega združenja Slovenije so svoje izkušnje s potovanj na Daljnem vzhodu opisovali v potopisih za spletno revijo Globetrotter in s koristnimi nasveti skušali bralcu popotniku približati azijski svet skozi dogodivščine, ki so se jim pripetile na poti. Kako so doživljali Japonsko in kaj vse se jim je dogajalo v tej in drugih državah Azije, si lahko preberete na spletnih straneh Popotniškega združenja Slovenije.
Deželo vzhajajočega sonca lahko doživite tudi z Lonely Planetom in dobro knjigo Experience Japan, kjer najdete nasvete o nepozabnih doživetjih in lokalnih presenečenjih. Knjiga predstavlja predloge za popotniške izzive, barvne fotografije in zemljevide, spoznanja strokovnjakov itd. S prvo izdajo v mesecu marcu 2022 pridobite najbolj sveže namige, ki vas popeljejo po japonskih mestih, jezerih, gorah in otokih. Informacije o Japonski, združene v čudoviti knjigi Experience Japan, so tisto sredstvo, s čimer lahko popotnik izve, kar je ključno za poznavanje države.